Oferta szkoleniowa naszej placówki skierowana jest zasadniczo do studentów kierunków humanistycznych, takich jak psychologia, pedagogika, socjologia czy filozofia, zainteresowanych teoriami psychopatologii i psychoterapii, chcących nabyć umiejętności praktyczne, przydatne w późniejszej pracy zawodowej.
Warsztaty prowadzone są przez naszych psychoterapeutów, posiadających odpowiednie przygotowanie teoretyczne oraz wiedzę i umiejętności nabyte dzięki doświadczeniom z pracy z pacjentami.
Przykładowe tematy zajęć warsztatowych:
„Kontakt i relacja terapeutyczna w terapii indywidualnej”
Dziesięciogodzinny warsztat, składający się z części konwersatoryjnych i ćwiczeniowych, poświęcony jest analizie zjawisk składających się na relację terapeutyczną, roli, jaką relacja z terapeutą odgrywać może w procesie leczenia, postawy terapeuty wobec pacjenta oraz omówieniu podstawowych interwencji terapeutycznych i ich wpływu na kształtowanie się relacji
„Psychoterapia poznawcza: teoria i praktyka”
Jest to dziesięciogodzinny warsztat, składający się z części konwersatoryjnych i ćwiczeniowych, podczas którego zaprezentowane zostaną m.in. podstawowe założenia poznawczego podejścia do psychoterapii, etapy pracy psychoterapeutycznej, struktura sesji w terapii indywidualnej oraz podstawowe techniki używane przez terapeutów poznawczych w pracy z różnego rodzaju pacjentami
„Radzenie sobie ze stresem”
Dwudziestogodzinny (dwudniowy) warsztat, składający się z części konwersatoryjnych i ćwiczeniowych, poświęcony analizie zjawiska stresu oraz możliwych sposobów radzenia sobie z nim, zorientowanych na rozwiązywanie problemów, redukcję napięcia emocjonalnego oraz na specyficzne sposoby myślenia, predysponujące do częstego doświadczania stresu; większa część zajęć ma charakter ćwiczeniowy; prezentowane są m.in. relaksacja progresywna Jacobsona oraz trening autogenny Schultza
„Podstawy wywiadu motywującego”
Dwudziestogodzinny (dwudniowy) warsztat, składający się z części konwersatoryjnych i ćwiczeniowych,
w trakcie którego przedstawione zostaną transteoretyczny model zmiany Prochaski i Diclemente (procesy, stadia i poziomy zmiany) oraz zasady wywiadu motywującego (zwalcz odruch naprawiania, zrozum motywację klienta, słuchaj klienta, podbuduj klienta), narzędzia OARS (pytania otwierające, dowartościowania, odzwierciedlenia, podsumowania), duch wywiadu motywującego (współpraca, wywoływanie, autonomia) oraz język zmiany. W jego trakcie intensywny trening używania pytań otwierających, dowartościowań, odzwierciedleń wzmocnionych, dwustronnych, odzwierciedleń emocji oraz podsumowań, ćwiczenie umiejętności wydobywania języka zmiany, pracy z oporem i ambiwalencją oraz negocjowania planu leczenia. Na część ćwiczeniową składają się odgrywanie w parach scenek z użyciem omawianych umiejętności, praca w małych grupach oraz wspólna analiza tekstów.
Istnieje także możliwość przygotowania zajęć warsztatowych dotyczących tematyki zaproponowanej przez osoby zainteresowane.